آرام بخواب کوروش
تاریخ فراموش شده

  


رام بخواب کوروش
دشمنان فرزند نمایت
تشنگی خاک به معرفت را
در آب غرق خواهند کرد
آوازه ات اگر چه بلند
و فرامین ات اگر چه جهانی
اندیشه هایت اگر چه انسانی
اما خصم بداندیش ات
حتی به سهم ناچیز تو

از دنیای خاکی هم رحم نمی کند


آرام بخواب کوروش
اگر دو هزار و پانصد سال
آسمان آبی
به تماشای مقبره ات می بالید
از این پس
آبی آب، تو را در آغوش خواهد کشید
آرام بخواب کوروش!
اگر روزی دختران و زنانت را
با حقارت و اسارت
در بیابانهای خشک و سوزان
به نمایش میگذاشتند
امروز نیز آن تاریخ
در بیابانهای زرق و برق گرفته
تکرار میشود


آرام بخواب کوروش

اگر روزی بیگانگان
خاکت را به توبره میکشیدند
امروز سفیران غم و نکبت
خود این کار را میکنند…
چه سر گذشت غم انگیزیست کوروش

فرزندان بی انصافت
مهربانی تو را کجا جا گذاشته اند؟
گویا فراموش کردن
ندای جهانی صلح تو
برای فرزندانت
آسانتر از گردن نهادن
به خشم تمدنسوزان بوده است
 

نظرات شما عزیزان:

farzaneh
ساعت10:43---22 بهمن 1390
سلام دوست خوبم.بسیار بسیار بسیار...وب عالی داری مطالبت بی نظیرن عاشق مطالبی هستم که در مورد کوروش و ایران و...حتما لینکت میکنم شما هم اگه دوست داشتی... تنهام نذاری ها فعلا...

reza
ساعت23:40---15 بهمن 1390
سلام وب خوبی داری بهم سر بزن اگه با تبادل لینک موافقی منو با عنوان عشق لینک کن و بهم خبر بده لینکت کنم

Amir Ali
ساعت17:54---14 بهمن 1390
سلام منم لینکت کردم.ممنون که سر زدی

نازنین
ساعت16:09---12 بهمن 1390
خییییلی ممنون که جواب سوالمو دادید .پاسخ:خواهش می کنم وظیفم بود. من باید از شما تشکر کنم که از وبلاگم دیدن کردین.

نازنین
ساعت19:38---8 بهمن 1390
من زیاد از تاریخ خوشم نمی یاد ولی وبلاگ جالبی دارید. دختر آریایی یعنی چی که اون روز گفتید؟همین جا جوابمو بنویسید.پاسخ:اول از تو تشکر که از وبم بازدید کردی و اما پاسخ به سوالت:دختر آریایی یعنیمجوب، یعنی پاک، یعنی محبت، بزرگ منش، یعنی یک ایرانی اصیل...

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ شنبه 8 بهمن 1386برچسب:, توسط امیررضا و پوریا |